GSM-telefona Samsung Armani (SGH-P520)

Pozicioniranje

SGH-P520 dodao je još jednu stranu u istoriji telefona čiji oblik podseća na kreditnu karticu od Samsung-a, ovaj opseg utvrđen je modelom Samsung P300, da bi se nakon njega pojavio model P310. Dok je prvi bio veoma uspešan, ovaj drugi nije postigao takav uspeh. Nijedan od dva uređaja nije bio revolucionaran – njihovi glavni aduti bili su oblik i dodatne baterije upakovane u kožna kućišta, što je bio neubičajeno tada.

s4.jpg

Tržišne priče vezane za ova dva modela imale su srećan završetak – kompanija ih je prodavala u malim količinama tako da nisu bili naročito primetni pored velikog broja drugih masovnih uređaja. U čemu se onda „srećan završetak“ ogleda, pitam vas. Odgovor je jednostavan: ni P300 ni P310 nisu bili neuspešni na tržištu budući da su zadobili veliki broj korisnika. Ono što je zanimljivo jeste da su ovakvi uređaji imali umerenu prodaju po prosečnoj ceni. Tada je bilo i ponuda koje su dizajnirane na osnovu Samsung-a P300 kao što je bilo Levi’s brendirano rešenje.

U međuvremenu, Samsung-ovo poverenje u dizajn oblika kreditnih kartica nije oslabio – kompanija je imala veliki broj proizvoda ovog tipa, kao i danas. Treći model u opsegu je Samsung P520, ali dok kod prethodnih modela nije bilo poznato šta reč „konkurencija“ znači, ovde je ona pokazala pravi smisao svog značenja.

U februaru 2007 godine LG je prikazao svoj najnoviji LG Prada (LG KE850) koji je bio sličnog oblika, posedovao je ekran osetljiv na dodir i dva tastera sa prednje strane. Retka prilika je da LG pokušava da nadmaši Samsung u njegovom sopstvenom domenu – mobilni telefoni, tako da je odjednom Samsung prešao na drugu poziciju. Zbog toga su bili prinuđeni da osmisle strategiju kako da nadmaše LG zahvaljujući čemu će biti u mogućnosti da zadaju drugi udarac a koji će se sastojati u predstvljanju novog modela.

Ukratko, pronašli su dve mogućnosti. Prva i lakša – predstaviti rešenje za masovno tržište i zaraditi manje novca. Ovak koncept bio je u funkciji neko vreme u okviru Samsung-a – u leto kada se LG Prada pojavila na trištu kompanija je bila spremna da isporuči P520 po ceni koja je bila upola manja nego cena modela Prada 600. Međutim, na ovaj način bi povredili koncept premium proizvoda koji zapravo opseg telefona u obliku kartice čini. Postojala je i druga ideja koja se mogla spovesti – luksuzni uređaj sa, recimo zlatom, korišćenim kao sastojak kućišta. Međutim i ovaj koncept je odbačen takođe, a ime Gold Phone se zadržalo zauvek.

Jedina opcija koja je preostala bio je brendirani telefon, a modni trend koji je odabran za ovu priliku jeste Giorgio Armani. Ovo je dovelo do direktnog sudara sa modelom LG Prada koji je, u manjem opsegu, rivalska ponuda između dva uređaja imajući u vidu borbu između dve najveće svetske modne kuće čiji potrošači su korisni i nemaju ništa protiv toga da potroše nešto više novca na ekskluzivne modne dodatke kao što je telefon.

Druga posledica ove linije bilo je pozicioniranje P520 iznad cene konkurentskog modela. Činjenica da je LG-jev novi model već neko vreme prisutan tako da je prvi talas interesovanja za njega odavno prošao a i njegova cena je smanjena. To je momenat kada se na tržištu pojavio P520 po skoro duplo višoj ceni. Međutim, da li je ciljna grupa osetljiva na cenu modela? Nikako. Imajući u vidu cenu po kojoj se ovaj model prodaje, to sigurno nije istina.

Ono što želim ovde da naglasim jeste da funkcionalnost ovih uređaja definitivno treba da bude uzeta u obzir, ali na to ćemo se kasnije vratiti. Međutim, reći da će neko da kupi model LG Prada umesto modela Samsung Armani samo zbog njegovih mogućnosti, to nema smisla. To su dva različita sveta koji nemaju zajedničkih korisnika. Jedini izuzetak su ljudi koji nisu svesni toga šta se dešava u ova dva sveta. Ovi korisnici zapravo mogu pronaći da su ova rešenja zanimljiva upravo zbog njihovih tehničkih karakteristika. Međutim, oni čine samo mali deo ciljne grupe a pored toga postoji veliki broj drugih modela koje treba uzeti u obzir.

Постави коментар